Keliautojų košmarai

Ką daryti?

Kelionės draudimas – apsauga nuo nenumatytų nutikimų ir nemalonumų. Kasdien išgirstame kelias dešimtis kelionių įspūdžių, deja, dažniausiai tokių, kuriuos vadiname keliautojų košmarais. Ne visų jų galima išvengti, tačiau daugumai galima pasiruošti ir stipriai palengvinti pasekmes. Dalinamės savo patirtimi.

Košmaras #1. Ligoninės įkaitas

Poilsiaudami užsienyje kreipiatės į gydymo įstaigą dėl sutrikusio virškinimo, jums atlieka keletą tyrimų, diagnozuoja gastritą, duoda receptą vaistams ir kelių tūkstančių eurų sąskaitą. Esate apstulbęs? Mes taip pat. Suprantame, kad gastrito diagnozavimas ir pirmoji pagalba net brangiausioje klinikoje tiek kainuoti negalėtų. Pasirodo, jums papildomai atliko brangiai atsieinantį maisto netoleravimo testą, kuris, deja, bet buvo visai nereikalingas sprendžiant jūsų problemą. Mes aiškinamės ir deramės su nesąžiningai veikiančia įstaiga, kad jums nereiktų mokėti už įkištą nereikalingą paslaugą, o jos personalas tuo metu terorizuoja jus ir daro spaudimą, kad kuo greičiau sumokėtumėte. Galiausiai viskas išsprendžiama, bet nemalonių emocijų neišvengta.

Tokie mėginimai pasipinigauti yra itin dažni Turkijos ar Šiaurės Afrikos kurortuose. Nesąžiningų gydytojų bei įstaigų pasitaiko ir kitose šalyse. Labai populiaru išsigandusiems užsieniečiams pacientams siūlyti brangius ir nereikalingus tyrimus, maisto papildus, masažus. Deja, bet už nebūtiną medicininę pagalbą nei viena draudimo bendrovė neatlygina.

Ką daryti?

  •  Jei jūsų situacija nėra kritiška, prieš vykdami į ligoninę paskambinkite mums – rekomenduosime artimiausią profesionalią ir sąžiningą gydymo įstaigą, kuri nebandys išlupti iš jūsų pinigų už nereikalingas paslaugas.

  •  Jei draudimo neturite, pasistenkite išsiaiškinti, kam reikalinga kiekviena procedūra, kurią jums nori atlikti. 

  • Turėkite su savimi dažniausiai naudojamų vaistų – nuo skausmo, karščiavimo, virškinimo sutrikimų, alergijos. Jei negalavimas jums aiškus, įprastas (pvz., sloga) ir dėl jo nesikreiptumėte į gydytoją Lietuvoje, apsvarstykite, ar verta kreiptis užsienyje.

Košmaras #2. Brangūs linkėjimai iš užsienio

Slidinėdami užkliudėte mielą ponią iš Vokietijos. Lyg ir nieko neatsitiko, bet trasos prižiūrėtojas paėmė jūsų kontaktus. Po mėnesio gavote 10,000 eurų ieškinį dėl sutrikdytos sveikatos, o jūsų sąskaita banke areštuota.

Čia mums, kukliems lietuviams, atrodo, kad nepatogu prašyti žalos atlyginimo, kai lyg ir supranti, jog slidinėjant susidūrimų gali ir neišvengti. Daugumos šalių piliečiai, dažniausiai austrai, vokiečiai ar amerikiečiai, puikiai žino savo teises ir noriai jomis naudojasi. Juolab kad ir medicinos paslaugos tose šalyse ne iš pigiųjų.

Ką daryti?

  • Vienintelis tikrai veiksmingas patarimas – apsidrausti civilinę atsakomybę. Ne tik atlyginsime kitiems netyčia padarytą žalą, bet ir suteiksime teisinę pagalbą.
  • Jei draudimo neturite, prieš mokėdami įvertinkite situaciją – pvz., ar tikrai esate kalti dėl viešbučio kambaryje nukritusio televizoriaus ar sudaužytų stiklinių durų, per kurias perėjote kiaurai? Gal televizorius buvo netinkamai pritvirtintas, o ant nepriekaištingai išblizginto stiklo nebuvo lipdukų ir ne jūs, bet viešbutis turi mokėti jums kompensaciją už patirtą traumą.

Košmaras #3. Kai net draudimas nepadeda

Jūsų bagažas sugadintas, nardydami susižeidėte, į lėktuvą pavėlavote, o draudimo bendrovė neatlygina nuostolių.

Ką daryti?

Mūsų misija yra daryti viską, ką galime, kad nelaimei nutikus jūs patirtumėte kuo mažiau nuostolių bei nepatogumų. Žinoma, nuo žmogiškų klaidų niekas neapsaugotas, tačiau paprastai draudimo išmoką atsisakome mokėti tik tada, kai įvykis yra nedraudžiamasis. Tiesiog nebūtų sąžininga kitų klientų atžvilgiu (o ir įstatymai neleidžia) klientų mums patikėtų pinigų išmokėti už neapdraustus įvykius. Tad geriausias patarimas yra susipažinti su draudimo taisyklėmis, pasikonsultuoti su draudimo ekspertu ir išsiaiškinti, ar pasirinktas draudimas atitinka jūsų lūkesčius.

Dažniausi kelionių draudimo atvejai, kai klientai kreipiasi dėl išmokos, bet ji negali būti mokama:

1. Neatlyginama už daiktus, kuriuos nusipirkote vėluojant bagažui. Dažniausios priežastys:

  • Neturėjote bagažo draudimo. Draudžiantis kelionių draudimu, privalomai apdraudžiamos tik būtinosios medicininės pagalbos išlaidos, visas kitas paslaugas turite pasirinkti papildomai.
  • Įsigytų daiktų vertė yra mažesnė už taikomą išskaitą (išskaita visada atimama iš jūsų nuostolių sumos) arba prašote atlyginti už įsigytus konkrečiai kelionei nebūtinus daiktus (pvz., 100 ml kvepalų 3 dienų kelionei, kailinė kepurė atostogaujant Egipto „viskas įskaičiuota" viešbutyje).
  • Bagažas vėlavo grįžtant į Lietuvą. Pagal bagažo draudimą atlyginamos tik tos jūsų išlaidos būtiniems daiktams įsigyti, kurias patyrėte užsienyje.

2. Neatlyginama už medicininę pagalbą, kuri jums buvo suteikta po sužeidimo nardant ar kitaip aktyviai poilsiaujant. Priežastis paprastai viena:

  • Jūsų draudimas negaliojo užsiimant didesnės rizikos veikla. Standartinis kelionių draudimas nekompensuoja gydymo išlaidų, nukentėjus plaukiant plaustais kalnų upe, slidinėjant, vairuojant galingesnį nei 74 kW motociklą ir pan. Tokią draudimo paslaugą reikia įsigyti papildomai. Jei nesate tikri, kokia veikla būtų laikoma didesnės rizikos laisvalaikiu, pasikonsultuokite su draudimo ekspertu.

3. Neatlyginama už neįvykusią kelionę. Dažniausios priežastys:

  • Nuostolių patyrėte dėl savo neapdairumo, pvz.: pavėlavote į skrydį, nes suplanavote per mažai laiko kelionei į oro uostą arba persėdimui jungiamojo skrydžio metu; negalėjote išvykti į kelionę, nes baigė galioti jūsų asmens dokumentas;
  • Nuostolių patyrėte dėl to, kad bankrutavo kelionę pardavusi agentūra, oro linijos nusprendė nebevykdyti skrydžio – tokius nuostolius atlygina agentūra, oro linijos arba jų atsakomybę apdraudusi draudimo bendrovė.