Kodėl kasmet didėja automobilių stiklų dūžio rizika?
Pavasarį gatvėse atsiveria daug duobių, nuo kurių nukenčia ne tik automobilio padangos ir ratlankiai. Su atėjusia šiluma prasideda ir netikėtų akmenukų sezonas, kuris daugiausia žalos padaro automobilių stiklams. Kovo–gegužės mėnesiais registruojama 30 proc. daugiau tokių žalų nei kitu metų laiku, o vienas skriejantis akmenukas gali sukelti ir daugiatūkstantinių nuostolių.
„Dažniausiai tokiais atvejais nukenčia priekiniai stiklai, neretai apgadinamas buferis ar variklio gaubtas, o vidutinis akmenukų sukeltos žalos dydis siekia 330 eurų. Daugiametė „If“ patirtis rodo, kad mažas akmenukas gali pridaryti ir daugiatūkstantinių nuostolių, kai įskelia prabangaus automobilio priekinį stiklą ar panoraminį stogą. Pastarųjų metų didžiausia akmenuko sukelta žala – 4 100 eurų. Tuomet teko keisti priekinį „Bentley“ automobilio stiklą. Palyginimui, pakeisti KIA automobilio stiklą atsieina 1000 eurų“, – sako Dominykas Trimonis, draudimo bendrovės „If“ transporto žalų grupės vadovas.
Akmens sukeliamų žalų skaičius kasmet auga
Intensyvėjantis automobilių eismas yra tik viena priežasčių, padidinančių skriejančių akmenukų riziką. Jau kelerius metus lengviesiems automobiliams nebūtini purvasargiai. Ir nors naujesnių automobilių kėbulo projekcija kelyje dengia ratų projekciją, tačiau tai neatlieka tokios apsauginės nuo purvo ir akmenukų funkcijos, kurią turėjo purvasargiai.
Dar viena svarbi priežastis, kodėl priekiniai stiklai įskeliami dažniau – jie tapo plonesni. Šiuo metu priekinis stiklas yra apie 10 proc. plonesnis nei prieš keletą metų, todėl išauga tikimybė jam skilti, atsitrenkus akmenukui. Pažeidimo vietoje susidariusi įvarža plečiasi, ir stiklas gali skilti net dėl silpniausios vibracijos: automobiliui važiuojant per duobes, greitį ribojantį kalnelį ar atsitrenkus į šaligatvio bortelį.
Svarbu laiku pastebėti žalą
Pasak „If“ eksperto, neretai vairuotojai, skilus stiklui, delsia kreiptis į specialistus ar draudimo bendrovę, bet vėliau, kai automobilio priekinis stiklas pažeidžiamas dar labiau, tenka jį pakeisti, tad išauga ne tik nuostoliai. „Kitas svarbus veiksnys – spėję susiremontuoti įskeltą stiklą būsite daug draugiškesni aplinkai. Dėl stiklo remonto į aplinką patenka beveik 10 kartų mažiau CO2, negu jį keičiant nauju“, – komentuoja D. Trimonis.
Vienintelis būdas apsaugoti automobilį nuo skriejančių akmenukų – laikytis saugaus atstumo nuo priekyje važiuojančių transporto priemonių. Jei vis dėlto akmenukas pataikė į stiklą, rekomenduojama įdaužą užklijuoti skaidriu lipduku ir kuo skubiau kreiptis į stiklus remontuojančią bendrovę. Neskyrus tinkamo dėmesio, iš pažiūros menka įdauža gali smarkiai skilti pačiu netinkamiausiu metu, pavyzdžiui, važiuojant į techninę apžiūrą ar vykstant į tolimą kelionę.