Populiarėja stiklų remontas

Šiltuoju metų laiku padaugėja automobilių stiklų žalų. Nors dažniausiai įdužus stiklui vairuotojai ieško, kas jį galėtų pakeisti, populiarėja ir automobilių stiklų remontas. Šios paslaugos apimtis praėjusiais metais, palyginti su 2011 m., išaugo du kartus. Tokią tendenciją užfiksavo „If“ ir stiklų remonto bei keitimo bendrovė „Carglass“. Prognozuojama, kad šiemet pavyks pasiekti ne mažesnį augimą.

​„Taip sparčiai automobilių stiklų remontas auga pirmiausia dėl to, kad tokie pasaulinio lygio darbai mūsų šalyje pradėti atlikti tik 2011 m. ir jų populiarumas dar nedidelis“, – teigia „If“ Transporto žalų grupės vadovas Dominykas Trimonis. Pasak eksperto, vairuotojai dažnai nežino, kad įdužusį stiklą galima labai efektyviai suremontuoti, todėl delsia kreiptis į specialistus, o vėliau, kai automobilio priekinis stiklas įskyla dar labiau, belieka jį pakeisti nauju.

Bendrovės „Carglass“ duomenimis, stiklų remonto skvarba Lietuvoje smarkiai atsilieka nuo Estijos – ten, esant maždaug perpus mažesniam automobilių parkui, stiklų suremontuojama tiek pat kiek Lietuvoje.

„Stiklo remontas yra ne tik daug efektyvesnis sąnaudų atžvilgiu nei jo keitimas, bet ir dešimt kartų draugiškesnis aplinkai. Esame apskaičiavę, kad dėl vieno stiklo pakeitimo į aplinką patenka 39 kg CO2, o dėl vieno stiklo remonto – tik 4 kg CO2. Atliekos nuo 40 stiklų remonto telpa delne, o šiukšlėms nuo 40 stiklų keitimo jau prireiks didelio konteinerio. Be to, stiklo remontas trunka iki 30 minučių, o jam pakeisti reikia poros valandų“, – sako bendrovės „Carglass“ direktorius Jurijus Končaninas. 

Vis dėlto specialistas pabrėžia, kad remontuoti automobilio stiklą galima tik tuomet, kai pažeistas jo plotas neviršija 2,5 cm skersmens, šalinamas pažeidimas nėra vairuotojo regos zonoje ir nuo krašto nutolęs ne mažiau kaip 6 cm.

„If“ duomenimis, pastaraisiais metais automobilių priekinių stiklų remonto atvejų daugėja, tačiau sutvarkytų stiklų skaičius vis dar smarkiai nusileidžia pakeistų stiklų skaičiui. „Nors šiandien Lietuvoje taikomos pažangios stiklų remonto technologijos, vairuotojai į galimybę tvarkyti stiklą dažnai žiūri dar gana įtariai, o remontuoti stiklą labiausiai skatina noras išlaikyti jį originalų“, – sako „If“ Transporto žalų grupės vadovas.  

D. Trimonio teigimu, draudimo bendrovei svarbu, kad kliento automobilis po įvykio būtų suremontuotas kuo geriau, kad tai darant nenukentėtų jo eksploatacinės ypatybės ir ypač saugumas, todėl automobilių stiklų remonto partneriai, pas kuriuos nukreipiami tokias žalas patyrę vairuotojai, pasirenkami labai atidžiai.