Penki dalykai, kuriuos įmonėms vertėtų apdrausti 2016-aisiais

Daugelis šalies įmonių į 2016-uosius įžengė nusiteikusios pozityviai. Lietuvos ekonomikos augimas vėl turėtų įgauti pagreitį, didėjantys atlyginimai ir augantis vartotojų pasitikėjimas prisidės prie išaugusių mažmeninės prekybos įmonių apyvartos, atsigaunanti euro zonos šalių ekonomika turėtų atnešti geresnių žinių eksportuojančioms įmonėms.

Vis dėlto rizikos niekada neišnyksta. Tiesa, verslo poreikiai keičiasi priklausomai nuo ekonominės situacijos. Ūkio krizės metu įmonės stengiasi apsaugoti tokius esminius dalykus kaip turtą ir atsargas, be kurių jos tiesiog negalėtų tęsti savo veiklos. Tuo metu situacijai pagerėjus, įmonių vadovai ima žvalgytis į ne taip plačiai paplitusius draudimo produktus, kurie galėtų atitikti specifinius poreikius.Būtent tokiais draudimo produktais pastebime vis daugiau susidomėjimo rinkoje. Todėl išskyrėme 5 draudimo produktus, kurių pavadinimai prieš kelis metus galėjo skambėti gana egzotiškai, tačiau šįmet jie sulauks vis didesnio susidomėjimo:

  • Draudimas nuo verslo nutrūkimo. Nors šis draudimo produktas rinkoje siūlomas palyginti seniai, tačiau didesnį verslo klientų dėmesį jis patraukė tik pastaruoju metu. Per praėjusius metus verslo klientai sudarė kone trečdaliu daugiau šio tipo sutarčių, per šiuos metus prognozuojame dar didesnę šio draudimo produkto paklausą. Įmonės vis labiau supranta, kad svarbu ne tik apdrausti turtą, be kurio negalėtų vykdyti įprastos veiklos, bet apsisaugoti nuo tokių atvejų, kai sugadinto ar sunaikinto turto atkūrimo atveju dėl laikinai sustabdytos veiklos būtų patiriami nuostoliai;
  • Vadovų civilinės atsakomybės draudimas. Vadovaujančias pareigas užimantys asmenys prisiima kur kas didesnę atsakomybę negu įprasti darbuotojai. Tai reiškia, kad netinkamai vykdoma profesinė veikla gali nulemti kur kas didesnius jų vadovaujamos įmonės nuostolius ar žalą tretiesiems asmenims, kurią vėliau gali būti pareikalauta atlyginti. Šalies teismuose didėjant bylų skaičiui, kuriose kaip atsakovai figūruoja esami ir buvę įmonių vadovai, o jiems reiškiamos penkiaženklės ar šešiaženklės pretenzijos, atitinkama apsauga taip pat tampa aktualesnė;
  • Darbuotojų sveikatos draudimas. Šis produktas tam tikruose verslo sektoriuose, pavyzdžiui, farmacijos įmonėse, IT paslaugas teikiančios kompanijose ar užsienio kapitalo paslaugų centruose, jau yra virtęs standartine darbuotojo atlygio paketo dalimi. Šią praktiką vis dažniau taiko ir kitos sėkmingai veikiančios įmonės. Per praėjusius metus dėl šio draudimo produkto sudarytų sutarčių skaičius išaugo 57 proc., palyginti su ankstesniais metais. Sveikatos draudimas dažniausia įsigyjamas kaip papildoma motyvacijos priemonė darbuotojams, kas yra dėsninga atsižvelgiant į didėjančią konkurenciją darbo rinkoje, taip pat darbdavių norą kurti patrauklaus darbdavio įvaizdį ir suteikti žmonėms daugiau negu tik gerą atlyginimą. Dėl to šis draudimo produktas neabejotinai išliks patrauklus per ateinančius metus;
  • Kibernetinių rizikų draudimas. Lietuvos ir bendrai Baltijos šalių rinkoje tai skamba kaip gana egzotiška draudimo rūšis ir kol kas sulaukiame tik pavienių užklausų, todėl mūsų rinkai adaptuoto draudimo produkto kol kas nėra. Be abejonės, tai yra tik laiko klausimas, kada ši draudimo apsauga taps aktuali platesniu mastu. Šiuo metu užsienyje tai – viena daugiausiai aptariamų draudimo rūšių. Ji itin svarbi toms įmonėms, kurios naudoja ir kaupia asmeninius klientų duomenis, valdo įvairias elektronines parduotuves, kur įsilaužę programišiai gali pridaryti didžiulių nuostolių;
  • Produkto atšaukimo iš rinkos draudimas. Ši draudimo rūšis aktualiausia gamintojams ir importuotojams, kuriems kyla pareiga išimti produktą iš rinkos, jeigu nustatoma, kad jis yra nesaugus vartotojams. Lietuvos gaminančioms ir eksportuojančioms įmonėms veikiant plačioje ES rinkoje ir dėl nuolat griežtėjančių reikalavimų produktų kokybei, atsarginis planas ir apsauga tampa vis įdomesne galimybe. ​

Susipažinkite su mūsų produktais