Automobilio saugos diržai

Kaip juos naudoti teisingai?

Kodėl kartais vis dar nenaudojame saugos diržų?

Važiavimo metu diržų keliami menki nepatogumai niekada neprilygs autoavarijos sukeltam skausmui. Pasirūpinkime, kad mes patys, mūsų keleiviai, o ypač mažamečiai vaikai, keliautų saugiai.

Pagal statistiką, dažniausiai nesisegame saugos diržų, nes:

  • važiuojame trumpus atstumus;
  • tiesiog pamirštame;
  • skubame;
  • jaučiamės suvaržyti, nepatogu.

Dažniausiai vengiama segtis saugos diržus sėdint ant galinės automobilio sėdynės, nors eismo įvykių metu jiems gresia ne mažesni sužalojimai. Saugaus eismo ekspertai specialiųjų bandymų metu įrodė, kad gale sėdintys ir saugos diržais neprisisegę keleiviai susidūrimo su nejudančia kliūtimi metu gali mirtinai traumuoti sėdinčius priekyje.

Neprisisegę saugos diržų vairuotojai ir keleiviai eismo įvykio metu dažniausiai patiria galvos ir krūtinės ląstos traumas.

Kaip teisingai prisisegti saugos diržus?

  • Pirmiausia atsisėskite taisyklingai. Beveik vertikaliai turi būti pakeltos ne tik vairuotojo, bet ir keleivių sėdynių atkaltės. Priešingu atveju (kai sėdima pusiau gulomis) staigiai stabdant ar susidūrimo atveju kūnas gali panerti po diržu. Tai yra pavojinga.
  • Dažniausiai gali būti reguliuojama tik viena diržo tvirtinimo vieta – viršutinis taškas virš peties. Jei nustatysite per aukštai, stabdant diržas gali nuslysti ant kaklo, jei nustatysite per žemai, gali laužti raktikaulį. Pabandykite keletą padėčių, išsirinkite optimalią.
  • Kiekvieną kartą užsisegę saugos diržą, suimkite jį tvirtai ranka netoli užrakto (šiek tiek virš jo, kur diržas jau kyla link peties) ir stipriai trūktelėkite aukštyn, kad apačioje, horizontalioje dalyje, liktų kuo mažesnis tarpas tarp diržo ir kūno. Šis judesys turi tapti įpročiu. Diržas nespaus kūno, nes kai jį paleisite, įtempimas vėl šiek tiek atsipalaiduos. Bet staigiai stabdant ar avarijos atveju diržas iš karto stabdys judantį pirmyn kūną, neleisdamas jam įsibėgėti ir tik už 15-20 cm staigiai pakibti. Medikai tvirtina, kad su tokiu pakibimu ore dažnai būna susiję ne tik dubens kaulų, kojų, rankų, šonkaulių lūžiai, bet ir mirtinos stuburo traumos. Be to, pajudėjęs pirmyn kūnas tampa bokso kriauše dideliu greičiu išsiskleidžiančiai oro pagalvei.